Chili Pepper Bijaksana

Chili Pepper Bijaksana

Kami mempunyai banyak * * cerita tentang lada panas. Salah satu daripada mereka yang telah berdiri ujian masa reaksi ayah saya kali ibu pertama kali digunakan dalam resipi lauk. Kebanyakan anda mungkin tidak tahu apa yang chowchow, tetapi ia adalah versi tomato hijau daripada beberapa relishes popular, dan salah satu makanan kegemaran ayah saya.

Ibu bereksperimen satu hari, sambil menambah lada panas untuk campuran. Seperti biasa, terdapat kurang daripada balang kiri penuh selepas pengetinan, dan ibu meletakkannya di atas meja untuk ayah makan. Apabila ibu pergi untuk membawa keluar makan malam, ayah mengambil satu sudu besar dan muncul dalam mulutnya ... dan diketuai jawatan tergesa-gesa untuk tenggelam di mana beliau memulakan jumlah besar, berpesta air. Ia adalah * panas. * Digunakan dengan budi bicara yang lebih besar, ia telah menjadi satu resipi kegemaran.

Haba lada adalah berdasarkan apa yang dipanggil skala Scoville itu. Paling tinggi saya telah melihat go skala adalah 1000005, tetapi ia telah seketika. Saya mendasarkan apa yang saya bersedia untuk makan sebagai makanan pada 09:59 skala, dan jika ia lebih enam, saya * sangat * berhati-hati. I * seperti * selera saya.

Peppers adalah lebih daripada sekadar makanan atau rempah, namun. Saya sentiasa lebih suka menggunakan item makanan untuk mencipta penawar, dan lada cili boleh muat rang undang-undang, yang digunakan dengan bijak. Walau bagaimanapun, anda perlu melayan mereka dengan hormat, mereka adalah disebabkan. Dikendalikan dengan betul, ia boleh menyebabkan dunia yang cedera.

Salah satu kegunaan herba yang paling biasa untuk tumbuhan ini dalam melegakan kesakitan. Untuk memahami ini, biarlah saya menjelaskan apa balas kerengsaan tidak. Saraf di kawasan yang menyakitkan menghantar isyarat sakit ke otak anda. Ini adalah amat penting untuk mendapatkan perhatian anda kepada masalah ini, tetapi selepas itu ia tidak membantu.

A kerengsaan kaunter menghantar satu lagi isyarat ke otak. Sesetengah menggambarkannya sebagai pemati hujung saraf, dan itulah penerangan yang baik, tetapi satu yang saya beroperasi di adalah bahawa kedua-dua isyarat mengelirukan otak. Keputusan, tidak kira bagaimana anda menggambarkan ia, adalah bahawa ia berhenti mencederakan.

Terdapat faedah lain kepada tumbuhan ini. Ia adalah tinggi dalam Vitamin C dan boleh membantu mengurangkan kolesterol. Ia sedang dikaji sebagai bantuan penurunan berat badan, dan bukan hanya kerana ia membuatkan membakar mulut anda. Ia juga boleh membantu dengan sakit gigi, walaupun seperti minyak cengkih, anda perlu menjaga supaya tidak membakar sekitar tisu. Ia juga sedang dikaji untuk membantu prostat.

Selain daripada haba, ada satu perkara lain yang perlu diingat tentang cili. Jangan sekali-kali makan mana-mana bahagian daripada pod itu sendiri. Ia adalah ahli keluarga nightshade dan ia boleh menyebabkan semua masalah yang keluarga begitu mampu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar