Quartz Crystal Silika Produk Boleh Meningkatkan Kesihatan Tenaga Asli

Quartz Crystal Silika Produk Boleh Meningkatkan Kesihatan Tenaga Asli

Kuarza juga dikenali sebagai batu kristal. Kristal Ini adalah dioksida silika dan mempunyai kekerasan 7. Oleh kerana ia adalah mineral yang paling banyak terdapat di bumi, didapati dalam pelbagai bentuk dan saiz di seluruh dunia. Deposit yang paling penting kuarza ditemui di Brazil dan Amerika Syarikat.

Banyak jenis batu mengandungi kuarza sebagai komponen. Apabila kuarza berlaku dalam warna-warna yang berbeza, ia dikenali dengan nama-nama yang berbeza seperti kuarza ungu dikenali sebagai kecubung. Kepelbagaian cryptocrystalline kuarza dipanggil Chalcedony dan terdiri daripada batu-batu seperti yasper dan batu akik.

Terdapat banyak mitos-mitos dan legenda yang dikaitkan dengan kristal kuarza dunia berakhir. Menurut orang-orang Jepun, kuarza sinonim dengan kesempurnaan kerana ia adalah nafas naga putih yang dihormati. Di Australia purba, kuarza didapati digunakan dalam ritual hujan orang asli Australia. Orang-orang dari pulau legenda Atlantis dikatakan mahir dalam membuat tengkorak kristal, yang dianggap sebagai makhluk hidup. Sejak zaman pertengahan, bola kuarza jelas telah digunakan untuk meramalkan masa depan dengan clairvoyants di seluruh dunia.

Di antara kristal di dunia, kuarza adalah salah satu batu yang paling terkenal. Banyak orang berpendapat bahawa kuarza apabila mereka berfikir kristal, walaupun pada hakikatnya bahawa terdapat pelbagai jenis kristal di dunia.

Kristal kuarza membantu dalam menghantar, memberi tumpuan, mengimbangi, menguatkan, menyimpan dan menyerap tenaga. Ia merupakan saluran yang sangat baik untuk tenaga alam semesta. Ia boleh digunakan untuk lebih menguatkan tenaga pemikiran kita. Oleh kerana pengarahan tenaga dan kualiti yang menguatkan, kuarza berfungsi dengan baik untuk proses seperti menyalurkan, perlindungan, meditasi, penyembuhan dan manifesting impian dan keinginan. Kristal kuarza juga sangat baik untuk mendapatkan semula maklumat dan penyimpanan, itulah sebabnya mereka yang besar untuk pengaturcaraan. Ia juga boleh digunakan untuk memberi tenaga kepada batu-batu lain dan juga mengharmonikan persekitaran.

Batu ini membantu dalam menghapuskan semua jenis tenaga negatif termasuk ilmu hitam. Ia membantu dalam meningkatkan penglihatan psikik dan bimbingan kerohanian. Ia membantu dalam meningkatkan kreativiti dan inspirasi. Pelajar boleh mendapat manfaat daripada kuarza kerana ia membantu mereka dalam kepekatan dan pengekalan apa sahaja yang mereka telah belajar.

Psikik menggunakan kuarza untuk pelbagai tujuan seperti kerja impian, ingat impian, penyaluran, scrying, manifestasi dan perjalanan astral. Ia berfungsi dengan baik bersama-sama dengan mata chakra ketiga untuk meningkatkan penglihatan psikik. Ia juga digunakan dalam semua jenis proses penyembuhan, itulah sebabnya ia dipanggil batu master penyembuh. Ia membantu dalam menguatkan badan dan juga menyembuhkan kesakitan. Ia dikatakan bekerja dengan baik dalam masalah yang berkaitan dengan usus, kemurungan, masalah tulang, keletihan kronik dan artritis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar